Lotnisko Kielce

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1

baux
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1203
Rejestracja: 1 kwietnia 2008, o 19:21
Lokalizacja: gdzieś pomiędzy Centrum a Kadzielnią...

Post autor: baux » 17 grudnia 2012, o 15:28

Tylko co tam będzie latać i w którym kierunku? Oto jest pytanie.

Awatar użytkownika
panGargamel
Posty: 238
Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW

Post autor: panGargamel » 17 grudnia 2012, o 15:34

Czy w Kielcach czy w Radomiu to samo... do UK i czasem na Krete :twisted:

Choc tak naprawde ze wzgledu na bliskosc i dobre polaczenie z Warszawa, Radom ma lepsze perspektywy gdyz ma szanse podkrac pewna czesc ruchu z Modlina.
Łyso wszędzie, pusto wszędzie...
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!

Awatar użytkownika
rj
Posty: 50
Rejestracja: 11 stycznia 2009, o 14:47
Lokalizacja: Radom/Kraków
Kontakt:

Post autor: rj » 21 grudnia 2012, o 12:12

Radomskie lotnisko to już nie tylko marzenie

Rok 2012 był dla Portu Lotniczego Radom obfity w działania. Między innymi powstało ogrodzenie, specjalne oznakowanie, zakończyła się budowa fundamentów pod terminal oraz projektowanie drogi dojazdowej do terminala. Ale to tylko niektóre z działań, jakie port w tym roku podjął

Obrazek

Przeprowadziliśmy szereg niezwykle istotnych z punktu widzenia certyfikacji lotniska przedsięwzięć. Robimy wszystko, by dochować tego terminu licząc, że wszelkie wymagania spełnimy nawet wcześniej. Zakończyliśmy budowę fundamentów pod terminal pasażerski. Obiekt zostanie ukończony do końca maja 2013 roku. Zakończyliśmy także projektowanie 500-metrowej drogi dojazdowej do terminala wraz z oświetleniem, zatokami dla autobusów, taksówek oraz parkingiem. Opracowywany jest projekt oświetlenia drogi startowej oraz podejścia na zasadniczym kierunku lądowania. W przyszłym roku zostanie także wybudowane urządzenie nawigacyjne DVOR/DME, którego właścicielem będzie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Docelowo radomskie lotnisko będzie dysponowało systemem ILS – wyjaśnia Tomasz Siwak, prezes Portu Lotniczego Radom.

Cywilna działalność lotniskowa zostanie uruchomiona na czynnym wojskowym lotnisku w Radomiu do września przyszłego roku. W 2013 nastąpi uruchomienie lotniska głównie w oparciu o istniejącą infrastrukturę przy minimalnych nakładach inwestycyjnych, a maksymalnie do końca 2019 roku zakończą się fazy rozbudowy lotniska. Na przełomie 2019/2020 zostanie uruchomiony terminal docelowy przewidziany do obsługi 3 milionów pasażerów rocznie. Uruchomienie lotniska wiąże się także ze zmniejszeniem bezrobocia. Docelowo, pracę w Porcie znajdzie pracę 200 osób. - Przeprowadzone niedawno badania nośności drogi startowej, dróg kołowania i płyty postojowej potwierdziły, że stan powierzchni asfaltobetonowych i betonowych jest bardzo dobry. Dodatkowo usunęliśmy starą farbę i umieściliśmy nowe malowanie o łącznej powierzchni ponad 9 tysięcy metrów kwadratowych. Zamontowaliśmy również 50 podświetlanych znaków pionowych, zarówno nakazu jak i informacyjnych. Wybraliśmy ciężki wóz bojowy dla Lotniskowej Straży Pożarnej Rosenbauer Panther 6x6. Zakończyła się budowa nowego ogrodzenia wokół lotniska o długości ponad 7 kilometrów – wylicza Siwak.

We wrześniu 2013 roku Port Lotniczy uruchomi lotnisko dla lotów niskokosztowych. Będzie to możliwe dzięki własnemu kapitałowi, który wynosi ok. 28 mln złotych. Do końca 2015 roku wzdłuż ulicy Lubelskiej powstanie szereg zabudowań niezbędnych do obsługi lotniska. Znajdą tam swoje miejsce m.in. straż pożarna, straż graniczna, urząd celny, cargo pomieszczenia techniczne, biurowiec oraz boksy dla psów tropiących oraz ptaków. Dowództwo Sił Powietrznych w połowie października zaakceptowało koncepcję infrastruktury lotniska, nad którą prace trwały około roku, co oznacza, że teren został zabezpieczony i nie ma obaw przed jego utratą. - To tylko niektóre z podjętych przez nas działań. Wiele z nich jest mało medialnych i niezwykle hermetycznych dla opinii publicznej. To chociażby kwestia najważniejszego dla każdego lotniska dokumentu, bez którego nie można działać czyli Instrukcji Operacyjnej, zawierającej każdy, najmniejszy aspekt funkcjonowania Portu i jego bezpieczeństwa. Ważne jest ustalenie zasad przyszłej współpracy z wojskowym partnerem, uzgodnień z Dowództwem Sił Powietrznych, Polską Agencją Żeglugi Powietrznej czy Urzędem Lotnictwa Cywilnego oraz szeregiem innych instytucji. Ogrom zadań jest nieprawdopodobnie duży. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że wszystko idzie w naprawdę dobrym kierunku. Spotykamy się z dużą życzliwością i sympatią. Radomski projekt nie jest już marzeniem. Stał się faktem – kwituje Siwak.

Spółka ma jeszcze przed sobą proces certyfikacji lotniska przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Jeśli zostanie zakończony on uzyskaniem certyfikatu, to w przyszłym roku Port Lotniczy Radom zostanie wpisany do rejestru lotnisk cywilnych. - Przyszły rok będzie świętem dla mieszkańców Radomia i Ziemi Radomskiej. Zyskamy okno na świat. To nie tylko jednak kwestia ambicji i marzeń. To autentyczna szansa na rozwój przemysłu, handlu, usług i edukacji. Jako 14 największe miasto w Polsce uruchomimy 14 lotnisko na lotniskowej mapie naszego Państwa – Port Lotniczy Radom. Przywrócimy nasze Miasto na mapie gospodarczej Polski i świata – dodaje prezes.

Źródło: http://www.radom24.pl/artykul/czytaj/9637

Awatar użytkownika
panGargamel
Posty: 238
Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW

Post autor: panGargamel » 21 grudnia 2012, o 12:24

niech juz maja to lotnisko, nalezy im sie cos od zycia po tej wigilii... :wink:
A tak po prawdzie, to mi obojetnie czy bede jechal 70km do Radomia czy 20km do Obic.
Łyso wszędzie, pusto wszędzie...
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!

Awatar użytkownika
michal_ck
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 2682
Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa

Post autor: michal_ck » 21 grudnia 2012, o 14:28

Obice to maja szanse powodzenia dopiero za 20 lat.
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II

Awatar użytkownika
AR
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5704
Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
Lokalizacja: QKI
Kontakt:

Post autor: AR » 21 grudnia 2012, o 14:29

rj pisze:Radomskie lotnisko to już nie tylko marzenie
Post raczej do tematu :arrow: "Kielce czy Radom, kto pierwszy zbuduje port lotniczy?" albo :arrow: "Lotniska, linie lotnicze, ruch lotniczy - Polska i świat".
To jest temat :arrow: "Lotnisko Kielce".

Mnie to obojętne czy będę jechał 70 km czy 120 km.
Tym bardziej, że zanim Sadków będzie konkurencją dla Balic i Pyrzowic, to upłynie trochę wody w Silnicy...
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5646
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 21 grudnia 2012, o 15:15

michal_ck pisze:Obice to maja szanse powodzenia dopiero za 20 lat.
Lepiej późno niż wcale. Mam nadzieję, że kiedyś doczekam :)
Gdzieś mam wycinek z gazety z przed 20 lat o rozbudowie lotniska w Masłowie. Tyle lat minęło i dalej nic ;)
No chyba, że za 20 lat w Polsce będzie sytuacja podobna do tej z Hiszpanii.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 21 grudnia 2012, o 19:40

Od lotniska nie odchodzimy, będziemy obserwować Lublin

Budowa lotniska znajdzie się w strategii rozwoju województwa świętokrzyskiego do 2020 roku. Ale ma to być "zapis bezpieczny", bez konkretnych terminów, źródeł finansowania i formy działalności.

W pierwszych założeniach strategii zakładano odejście od planów budowy lotniska na rzecz poprawy komunikacji kolejowej. Zakończone w połowie grudnia konsultacje spowodowały jednak zmianę. Grzegorz Orawiec, dyrektor departamentu rozwoju regionalnego w urzędzie marszałkowskim, wyjaśnia, że o umieszczenie w strategii budowy występowali m.in. miasto Kielce, gmina Morawica, a także przedsiębiorcy. - Zapis będzie na tak, ale bezpieczny, który nie zwiąże nam rąk. Elastyczny, z otwartą formą działalności, perspektywą czasową i źródłami finansowania - zapowiedział podczas piątkowej konferencji podsumowującej konsultacje strategii. Jego zdaniem należy też obserwować, jak sobie będzie radzić otwarte niedawno lotnisko pod Lublinem.

Wiceprezydent Kielc Tadeusz Sayor przekonywał, że musimy pokazać, jak wielka jest determinacja do zbudowania lotniska, bo to przyczyni się do umocnienia województwa. - Nie możemy tego odpuścić, razem możemy osiągnąć sukces - podkreślił.

- Lotnisko powinno powstać, ale klimat nie jest dobry. Są obawy, że będzie wymagało dotowania - zwracał uwagę prof. Jacek Szlachta, jeden z głównych ekspertów przygotowujących strategię. Według niego w tej dekadzie powinny zostać pokonane wszystkie bariery biurokratyczne niezbędne do rozpoczęcia budowy, a także wykonana niwelacja terenu. - Dialog społeczny też musi być i przekonanie, że to lotnisko wszystkim się przyda - podkreślił. Dodał, że dialogu potrzeba też, aby wzmocnić funkcje metropolitalne Kielc. Podczas konsultacji zauważył bowiem "bardzo wrażliwe relacje pomiędzy Kielcami a resztą województwa" i "wyrażane obawy przed dominacją" stolicy regionu.

Prof. Szlachta spóźnił się dwie godziny na konferencję, jadąc pociągiem z Warszawy. Poprawa komunikacji kolejowej ma być jednym z głównych zadań zapisanych w strategii. Mamy lepiej wykorzystać to, że przez województwo przebiegają Centralna Magistrala Kolejowa i linia szerokotorowa, a także tworzyć świętokrzyską kolej metropolitalną zapewniającą dobre połączenia w regionie.

:arrow: http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ublin.html

P.S.
Uwielbiam takie sformułowania jak przedsiębiorcy pytanie którzy? można by ich wymienić i jeszcze jedno co to za ekspert, który ma obawy że lotnisko trzeba będzie dotować? To jest pewne że będzie trzeba dokładać pytanie tylko ile mln rocznie i czy województwo, miasto itp. jest stać na to dokładanie...

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 28 grudnia 2012, o 14:24

Zarząd spółki wnosi o upadłość Lotniska Kielce w Masłowie

Spółka "„Lotnisko Kielce" chce ogłoszenia upadłości. Udziałowcy spółki, na posiedzeniu podjęli decyzję o jej likwidacji. Powodem złożenia wniosku jest brak pieniędzy na spłatę zobowiązań wobec gminy Masłów, z tytułu podatku gruntowego.
Informację o decyzji zarządu przekazał Radiu Kielce sekretarz gminy Masłów - Bogusław Krukowski. Jego zdaniem, spółka nie jest w stanie realizować swoich zadań, z powodu braku pieniędzy.

Dla władz gminy Masłów nie jest to dobra wiadomość, bo oznacza dalszą stagnację. W najbliższej przyszłości, lotnisko nie wpłynie w żaden sposób na gminną gospodarkę - dodał Bogusław Krukowski.

Jak dodał sekretarz gminy Masłów, upadłość spółki "Lotnisko Kielce" to porażka gminy, powiatu i województwa.

Informację potwierdził prezes spółki Robert Erdowski. Jak powiedział, wniosek zostanie wysłany pocztą do sądu gospodarczego.

Spółka Lotnisko Kielce zalega gminie Masłów 3 miliony złotych, z tytułu podatku od nieruchomości.

:arrow: http://www.radio.kielce.pl/page,,Zarzad ... 31a0d.html

===============================================
Lotnisko Kielce ogłasza upadłość

Prezes Lotniska Kielce przesłał w piątek do sądu gospodarczego wniosek o ogłoszenie upadłości spółki. Powodem jest zajęcie kont spółki zadłużonej na blisko 800 tys. zł wobec gminy Masłów.

Prezes zarządu Lotniska Kielce Robert Erdowski przygotował wniosek o ogłoszenie upadłości po tym, jak urząd skarbowy zajął konta spółki, na której ciążą wieloletnie zaległości podatkowe.

- Zadłużenie powstało w roku 2007. Wynika z niepłacenia podatku od nieruchomości na rzecz gminy Masłów. Wówczas wynosiło ono 471 tys. zł. Obecnie z odsetkami jest to blisko 800 tys. zł. Właściciele spółki, tj. samorząd województwa, gmina Masłów i Aeroklub Kielecki zdecydowali, że dodatkowych pieniędzy nie przekażą. To oznacza, że nie jest możliwe prowadzenie bieżącej działalności spółki - powiedział Erdowski.

Zaległości podatkowe to kolejne z wieloletnich zaniedbań administracyjnych na lotnisku w podkieleckim Masłowie. Od września obecny prezes wyjaśnia kwestię wieloletniego wykorzystywania hangarów przez członków Aeroklubu Kieleckiego bez umów i opłat.

Według członka zarządu wojewódzkiego Jana Maćkowiaka, któremu podlega nadzór nad Lotniskiem Kielce, ogłoszenie upadłości jest obecnie najlepszym wyjściem. - Jest to słuszna decyzja, bo możliwości funkcjonowania spółki w obecnej formule już się wyczerpały. Nie ma sensu inwestowanie kolejnych pieniędzy w obiekt, którego tak właściwie nie chcą pozostali wspólnicy - powiedział.

Dodał, że lotnisko w Masłowie jest potrzebne regionowi, ale konieczne są inwestycje w infrastrukturę, która umożliwi wykorzystanie obiektu przez przewoźników. Chodzi m.in. o wydłużenie pasa startowego i zbudowanie systemów naprowadzania. W jego opinii samorząd województwa jako jedyny może sprostać temu zadaniu, wykorzystując unijną pomoc.

W opinii zarządu województwa konieczne jest jak najszybsze powołanie nowego podmiotu zarządzającego lotniskiem w Masłowie i zabieganie o nadanie mu statusu lotniska publicznego. Dzięki temu zmniejszą się m.in. zobowiązania podatkowe. Likwidacja spółki Lotnisko Kielce w Masłowie ułatwi także - ich zdaniem - zerwanie umowy na administrowanie lotnicze obiektem przez Aeroklub Kielecki, obecnie blokujący zmiany.

Lotnisko w podkieleckim Masłowie jest zarejestrowane jako lotnisko komunikacji cywilnej w Światowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego. Jest przeznaczone do obsługi samolotów i szybowców; ma trawiastą drogę startową i drugą o nawierzchni sztucznej, długości 1160 metrów. Mogą tam lądować małe samoloty (do 19 miejsc).

Właścicielem 70 proc. udziałów jest samorząd województwa świętokrzyskiego; współwłaścicielami mniejszościowymi: gmina Masłów i Starostwo Powiatowe oraz Aeroklub Kielecki. Rocznie funkcjonowanie lotniska kosztuje około 400 tys. zł.

:arrow: http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/ki ... omosc.html

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 28 grudnia 2012, o 20:17

To się musiało tak skończyć.

Awatar użytkownika
ice
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 5646
Rejestracja: 15 maja 2006, o 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ice » 28 grudnia 2012, o 20:22

Trzeba będzie zaorać.
Precz z pieszymi i rowerzystami!

rzeczownik
Posty: 357
Rejestracja: 12 sierpnia 2008, o 19:50

Post autor: rzeczownik » 28 grudnia 2012, o 20:29

Eee tam od razu zaorać. Świetny plac manewrowy dla szkół nauki jazdy z tego może być. Zwłaszcza, że asfaltowe połączenie szosy z pasem startowym już jakiś czas temu zrobiono. Ktoś myślał perspektywicznie. :twisted:

Awatar użytkownika
panGargamel
Posty: 238
Rejestracja: 26 września 2012, o 11:47
Lokalizacja: Z Miasta EKRANÓW i wyciętych DRZEW

Post autor: panGargamel » 28 grudnia 2012, o 20:29

Moze jakas kopalnie sie otworzy?
Łyso wszędzie, pusto wszędzie...
Co to będzie?
Pięknie będzie!
Tu wytniemy drzewo, a tam ekran będzie!

Awatar użytkownika
Sebastian
Ranga: Kierownik budowy ;)
Posty: 533
Rejestracja: 23 sierpnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: WIETRZNIA

Post autor: Sebastian » 28 grudnia 2012, o 20:30

"No i w pi..... wylądował i cały misterny plan też w pi.... " :? :lol:
...stryjeczny mąż szwagra mojego drugiego męża...

Awatar użytkownika
Sirek1
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3934
Rejestracja: 4 maja 2006, o 20:37

Post autor: Sirek1 » 29 grudnia 2012, o 10:08

Bardzo dobrze że tak się stało, to pokazuje jakim paranoicznym i poronionym pomysłem jest budowanie lotniska od podstaw w kopalni Obice, biorąc pod uwagę ostatnią zabawę na pasie w Modlinie, ostrzegam że kamień z kopalni Obice nie nadaje się jako kruszywo do pasa startowego lotniska, oraz do żadnego innego poważnego celu.

ODPOWIEDZ