Źródło: http://wyborcza.biz/biznes/51,100896,11765578.html?i=1Żegnaj, pociągu! 91 proc. wzrost pasażerów na lotach krajowych
Liczba pasażerów krajowych na wszystkich lotniskach wzrosła w kwietniu 2012 r. o 91 proc., w porównaniu z kwietniem 2011 r.:
Lotnisko Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1434
- Rejestracja: 12 stycznia 2009, o 14:20
- Lokalizacja: Kielce
Chyba już nadszedł czas, żeby ponaśmiewać się z wszystkich tych osób, które z działalności kiepskiego anagramu słowa LOT wyciągały daleko idące wnioski co do sensowności budowy lotniska Kielce.
I kto teraz będzie latał z Obic?blog Mleczne Podróże pisze:Pomimo optymistycznych zapowiedzi na konferencji, od 26 lipca dla OLT Express przestały latać samoloty ATR i jeszcze tego samego dnia przewoźnika zdecydował o zawieszeniu wszystkich innych regularnych połączeń…
Jak słusznie zauważyli Czytelnicy – przewoźnik informuje o „przysługującym prawie do zwrotu kosztów biletu”, a nie pisząc jednoznacznie, iż OLT Express zwróci pasażerom pieniądze za bilety.
Lotnisko w Obicach wciąż strategiczne
Lotnisko w Obicach wciąż jest strategiczną inwestycją dla regionu i Kielc - zapewnił prezydent Wojciech Lubawski. Dodał, że bez portu regionalnego nie może rozwijać się przedsiębiorczość. Ponadto jest on konieczny ze względu na Targi Kielce. Dzięki lotnisku dostęp do ośrodka targowego będzie łatwiejszy i szybszy.
Prezydent Kielc podkreślił, że w strategii rozwoju województwa do roku 2020 mocny nacisk położono na budowę regionalnego portu w Obicach. Wojciech Lubawski przyznał, że do tej pory zarząd województwa koncentrował się na wspieraniu modernizacji i poprawie infrastruktury lotniska w podkieleckim Masłowie. Dodał jednak, że ta inwestycja również jest potrzebna.
W ubiegłym tygodniu Kielce uzyskały naukowe wsparcie dla inwestycji. Profesor Jacek Szlachta ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, współtworzący Strategię Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego powiedział, że istotnym jej punktem jest budowa lotniska w Obicach. Dotychczas środowisko warszawskie uważało ten projekt za nieefektywny i nieekonomiczny. Profesor Szlachta uznał, że miejsce budowy lotniska jest bardzo dobre nie tylko dla Świętokrzyskiego, ale także dla Polski centralnej, południowej i wschodniej, gdzie na przeszkodzie dla takich inwestycji stoją miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego.
Wojciech Lubawski przyznał, że bardzo długo, bo 7 lat trwały prace nad przystosowaniem do warunków środowiskowych. Zaważyły na tym m.in. zmiany w prawie, tak więc pierwszy raport środowiskowy trafił do kosza. W sprawie kolejnego decyzję ma podjąć w ciągu trzech miesięcy Generalny Inspektor Ochrony Środowiska.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Lotnis ... 5a608.html
Lotnisko w Obicach wciąż jest strategiczną inwestycją dla regionu i Kielc - zapewnił prezydent Wojciech Lubawski. Dodał, że bez portu regionalnego nie może rozwijać się przedsiębiorczość. Ponadto jest on konieczny ze względu na Targi Kielce. Dzięki lotnisku dostęp do ośrodka targowego będzie łatwiejszy i szybszy.
Prezydent Kielc podkreślił, że w strategii rozwoju województwa do roku 2020 mocny nacisk położono na budowę regionalnego portu w Obicach. Wojciech Lubawski przyznał, że do tej pory zarząd województwa koncentrował się na wspieraniu modernizacji i poprawie infrastruktury lotniska w podkieleckim Masłowie. Dodał jednak, że ta inwestycja również jest potrzebna.
W ubiegłym tygodniu Kielce uzyskały naukowe wsparcie dla inwestycji. Profesor Jacek Szlachta ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, współtworzący Strategię Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego powiedział, że istotnym jej punktem jest budowa lotniska w Obicach. Dotychczas środowisko warszawskie uważało ten projekt za nieefektywny i nieekonomiczny. Profesor Szlachta uznał, że miejsce budowy lotniska jest bardzo dobre nie tylko dla Świętokrzyskiego, ale także dla Polski centralnej, południowej i wschodniej, gdzie na przeszkodzie dla takich inwestycji stoją miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego.
Wojciech Lubawski przyznał, że bardzo długo, bo 7 lat trwały prace nad przystosowaniem do warunków środowiskowych. Zaważyły na tym m.in. zmiany w prawie, tak więc pierwszy raport środowiskowy trafił do kosza. W sprawie kolejnego decyzję ma podjąć w ciągu trzech miesięcy Generalny Inspektor Ochrony Środowiska.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Lotnis ... 5a608.html
Nie wiem,może się nie znam ale to jakiś bełkot.Mydlenie oczu.Zanim zniwelują górę w Obicach minie kilka lat,a w tym czasie rozwinie się Port Lublin,może Radom,a Kielce nie będą miało co szukać na rynku lotniczym o ile jeszcze Świętokrzyskie będzie istniało.Poza tym lotniska nie buduje jedno miasto ani prezydent tego miasto,tylko jest to inwestycją regionalna.Zainteresowanych odsyłam na www.airport.lublin.pl/
Haha zwłaszcza w godzinach szczytu wjazd Ściegiennego i dojazd do Targów jest taki szybki...Sirek1 pisze:Lotnisko w Obicach wciąż strategiczne
Ponadto jest on konieczny ze względu na Targi Kielce. Dzięki lotnisku dostęp do ośrodka targowego będzie łatwiejszy i szybszy.
http://www.radio.kielce.pl/page,,Lotnis ... 5a608.html
Wiem, że Ściegiennego ma być rozbudowana, ale kiedy to nastąpi...
- Krzysiek Kielce
- Posty: 308
- Rejestracja: 2 grudnia 2008, o 16:11
- Lokalizacja: KIELCE
Kolejne miasto może nas wyprzedzić z lotniskiem:
Władze Olsztynka przygotowują teren pod lokalne lotnisko w Wilkowie
Lotnisko w Wilkowie. Władze Olsztynka chcą, by w pobliskim Wilkowie powstało lokalne lotnisko z prawie 3-kilometrowym pasem startowym, mogące obsługiwać loty krajowe i zagraniczne.
Olsztyneccy samorządowcy pracują właśnie nad miejscowym planem zagospodarowania uwzględniającym teren pod budowę portu lotniczego. Przyjęcie planu to pierwszy krok na drodze w poszukiwaniu inwestora, który podjąłby się budowy lotniska.
Jak poinformował PAP Adam Korgul z urzędu miasta w Olsztynku, przygotowany dokument zakłada, że port lotniczy miałby powstać przy obwodnicy Olsztynka i niedaleko skrzyżowania dróg krajowych: nr 51 prowadzącej do polsko-rosyjskiej granicy oraz nr 7 Gdańsk-Warszawa.
Miejscowy plan zakłada, że pas startowy lotniska w Wilkowie może mieć długość 2,9 km i może być przeznaczony dla największych samolotów, latających na trasach krajowych i zagranicznych. Według planów, w Wilkowie możliwa będzie obsługa lotów pasażerskich oraz biznesowych, ratowniczych i cargo.
Na terenach wokół portu - jak zakłada dokument - mogłyby powstać parkingi i hotele. Teren, na którym inwestor miałby wybudować lotnisko znajduje się na obszarach chronionego krajobrazu Lasów Taborskich i Doliny Pasłęki. Nie ma natomiast terenów objętych obszarem specjalnej ochrony Natura 2000.
Jak podkreślił Adam Korgul obecnie trwa dyskusja publiczna nad planem, który został wyłożony do publicznego wglądu, potem, najprawdopodobniej jesienią, radni Olsztynka przyjmą plan w formie uchwały.
Według miejscowego planu zagospodarowania Wilkowo miałoby być lokalnym portem lotniczym dla aglomeracji olsztyńskiej.
Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego chce natomiast zbudować lotnisko regionalne w Szymanach koło Szczytna.
źródło: http://olsztyn.naszemiasto.pl/artykul/1 ... ,id,t.html
Władze Olsztynka przygotowują teren pod lokalne lotnisko w Wilkowie
Lotnisko w Wilkowie. Władze Olsztynka chcą, by w pobliskim Wilkowie powstało lokalne lotnisko z prawie 3-kilometrowym pasem startowym, mogące obsługiwać loty krajowe i zagraniczne.
Olsztyneccy samorządowcy pracują właśnie nad miejscowym planem zagospodarowania uwzględniającym teren pod budowę portu lotniczego. Przyjęcie planu to pierwszy krok na drodze w poszukiwaniu inwestora, który podjąłby się budowy lotniska.
Jak poinformował PAP Adam Korgul z urzędu miasta w Olsztynku, przygotowany dokument zakłada, że port lotniczy miałby powstać przy obwodnicy Olsztynka i niedaleko skrzyżowania dróg krajowych: nr 51 prowadzącej do polsko-rosyjskiej granicy oraz nr 7 Gdańsk-Warszawa.
Miejscowy plan zakłada, że pas startowy lotniska w Wilkowie może mieć długość 2,9 km i może być przeznaczony dla największych samolotów, latających na trasach krajowych i zagranicznych. Według planów, w Wilkowie możliwa będzie obsługa lotów pasażerskich oraz biznesowych, ratowniczych i cargo.
Na terenach wokół portu - jak zakłada dokument - mogłyby powstać parkingi i hotele. Teren, na którym inwestor miałby wybudować lotnisko znajduje się na obszarach chronionego krajobrazu Lasów Taborskich i Doliny Pasłęki. Nie ma natomiast terenów objętych obszarem specjalnej ochrony Natura 2000.
Jak podkreślił Adam Korgul obecnie trwa dyskusja publiczna nad planem, który został wyłożony do publicznego wglądu, potem, najprawdopodobniej jesienią, radni Olsztynka przyjmą plan w formie uchwały.
Według miejscowego planu zagospodarowania Wilkowo miałoby być lokalnym portem lotniczym dla aglomeracji olsztyńskiej.
Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego chce natomiast zbudować lotnisko regionalne w Szymanach koło Szczytna.
źródło: http://olsztyn.naszemiasto.pl/artykul/1 ... ,id,t.html
Kiedy Kielce będą miały swoje lotnisko? Trwają poszukiwania inwestora
Port Lotniczy Kielce i władze szukają inwestora gotowego zrealizować projekt budowy lotniska. - Trwa zbieranie zezwoleń i opracowywanie programu wykorzystania terenu portu oraz jego okolic - powiedział W24 Ryszard Muciek, prezes spółki.
Lotnisko ma znajdować się ok. 25 km na południe od Kielc, w Obicach. W związku z tym zostanie wybudowany łącznik do drogi krajowej 73 oraz wojewódzkiej 766. Do portu dojedziemy także pociągiem - w pobliżu przebiega trasa Busko-Kielce, więc wystarczy doprowadzić bocznicę w okolice terminalu oraz postawić przystanek kolejowy.
Długość pasa startowego ma wynieść 2,8 km, a jego szerokość - 60 m. To umożliwi przyjęcie przez lotnisko samolotów typu Boeinga 757. Na początku działania PL Kielce będzie w stanie odprawić 0,5 mln pasażerów rocznie, by w końcu osiągnąć przepustowość rzędu 4,5 mln osób. Cały obszar portu lotniczego obejmie ok. 500 ha, choć na razie wykupiono ok. 480 ha, a na pozostałym terenie wciąż odbywają się procesy wywłaszczeniowe.
Oprócz standardowych obiektów (czyli płyty lotniskowej, terminalu, wieży kontrolnej itp.), przy lotnisku pojawią się m.in. oczyszczalnia ścieków, stacja paliw czy strefa handlowa. Port zostanie wybudowany mimo nieotrzymania wsparcia z Unii Europejskiej - w 2007 r. Komisja Europejska stwierdziła, że lotnisko w tym miejscu jest nieopłacalne z powodu bliskiej odległości do innych dużych portów lotniczych (w Katowicach, Krakowie czy Warszawie).
Wśród korzyści wynikających z powstania PL Kielce wymienia się m.in. wzbogacenie możliwości podróżowania na terenie Polski i Europy (lotnisko ma klasyfikację pozwalającą na ruch międzynarodowy). Ponadto, dzięki wybudowaniu terminalu cargo, Kielce mogą stać się ważnym punktem eksportowo-importowym różnych towarów.
- Planujemy rozpoczęcie częściowej makroniwelacji - powiedział Ryszard Muciek. W celu wyrównania terenu pod pas startowy trzeba zlikwidować szczyt Kamienna Góra. Odkryto tam wapienie dolomitowe. - Zamierzamy eksploatować złoża, bo jest to bezkosztowa część inwestycji, a nawet może przynieść przychody zmniejszające koszty przyszłej realizacji portu - dodał Prezes Zarządu Portu Lotniczego Kielce.
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/kied ... 42227.html
Jak widzę poczynania,a właściwie brak jakichkolwiek działań,tej szkodniczej partii pt.PSL w naszym wojewodztwie,(która rządzi na tym terenie) w temacie lotniska to odnoszę wrażenie,że jest to celowe działanie.Po prostu ręce opadają...
Przy takim działaniu bedziemy jedynym regionem Polski/jak zwykle/bez lotniska z prawdziwego zdarzenia.
Przy takim działaniu bedziemy jedynym regionem Polski/jak zwykle/bez lotniska z prawdziwego zdarzenia.
- kowalskijohn
- Posty: 117
- Rejestracja: 7 czerwca 2006, o 09:08
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Gazeta
10 września 1939. Adolf Hitler na lotnisku w Masłowie
Fot. Jarosław Kubalski / Agencja Gazeta
Archiwalne zdjęcia. Wrzesień 1939, samolot, którym podróżował Adolf Hitler
http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... rzy_w.html
--
To mówiłem ja...
Kowalski John
To mówiłem ja...
Kowalski John