Lotnisko Kielce
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lutego 2012, o 08:45
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Nie zgodzę się. Powinniśmy się cieszyć, że zamiast autostrady mamy ekspresówkę (nawet dwie ), bo nie trzeba za przejazd nimi płacić. Jeśli chodzi o lotnisko, to zarówno do Okęcia jak i Balic dojazd jest dobry, a wkrótce będzie jeszcze lepszy. Natomiast jeśli chodzi o rozbudowę Masłowa - jestem jak najbardziej za.Zdzisław S. pisze:Jestem gorąco za lotniskiem! W Obicach lub Masłowie, może i tu i tu. Bez komunikacji lotniczej i autostrad (omijają nas z daleka) szybko staniemy się zadupiem.
Co do dróg to ok. Ale ja z kolei nie zgodzę się z dobrym dojazdem do lotniska w Warszawie czy Krakowie, dobra dostępność to taka w której lotnisko jest oddalone max o 100 km, bądź godzinę jazdy. Do Warszawy mamy ok 180km i trochę lepszy dojazd, Kraków do lotniska około 130 km i kiepski dojazd. Nasze lotnisko i tak nie byłoby alternatywą dla większości ludzi latających z okęcia, ale nieduży port lotniczy w Masłowie dałby miastu wiele, czemu nie odbywają się u nas duże imprezy? Brak lotniska. Czemu nie jesteśmy bazą treningową na Euro? Brak lotniska itd.andrzeej pisze:
Nie zgodzę się. Powinniśmy się cieszyć, że zamiast autostrady mamy ekspresówkę (nawet dwie ), bo nie trzeba za przejazd nimi płacić. Jeśli chodzi o lotnisko, to zarówno do Okęcia jak i Balic dojazd jest dobry, a wkrótce będzie jeszcze lepszy. Natomiast jeśli chodzi o rozbudowę Masłowa - jestem jak najbardziej za.
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Zdecydowanie tak! Lotnisko powinno być w Masłowie - przecież przedłużenie pasa o kilkaset metrów nie jest wielkim problemem i na pewno jest tańsze, szybsze i łatwiejsze do zrobienia, niż likwidacja góry kamienia w Obicach. Poza tym dojazd do Masłowa jest bardzo dobry (blisko S7).KamilCK pisze: Co do dróg to ok. Ale ja z kolei nie zgodzę się z dobrym dojazdem do lotniska w Warszawie czy Krakowie, dobra dostępność to taka w której lotnisko jest oddalone max o 100 km, bądź godzinę jazdy. Do Warszawy mamy ok 180km i trochę lepszy dojazd, Kraków do lotniska około 130 km i kiepski dojazd. Nasze lotnisko i tak nie byłoby alternatywą dla większości ludzi latających z okęcia, ale nieduży port lotniczy w Masłowie dałby miastu wiele, czemu nie odbywają się u nas duże imprezy?
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lutego 2012, o 08:45
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
ZAWIADOMIENIE O ROZSTRZYGNIĘCIU PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA PRZEBUDOWĘ NAPOWIETRZNEJ LINII ENERGETYCZNEJ SN-15 KV, ZLOKALIZOWANEJ NA TERENIE MIEJSCOWOŚCI GRABOWIEC I PIOTRKOWICE GM. CHMIELNIK -
- WYNIKI PRZETARGU
- PROJEKT WYKONAWCZY
źródło: Port Lotniczy Kielce S.A.
- WYNIKI PRZETARGU
- PROJEKT WYKONAWCZY
źródło: Port Lotniczy Kielce S.A.
Dla prostrzego zrozumienia co tam ma się dziać podczas przepudowy.
W osi przyszłego pasa startowego nie powinna znajdować się żadna linia energetyczna. Wiec z jednej strony (przyszłego pasa) obecna linia energetyczna zostanie zliwkwidowana i poprowadzona inną trasą jako linia napowietrzna (na słupach) a z drugiej strony (przyszłego pasa) tą samą trasą jako linia kablowa (w ziemi).
W osi przyszłego pasa startowego nie powinna znajdować się żadna linia energetyczna. Wiec z jednej strony (przyszłego pasa) obecna linia energetyczna zostanie zliwkwidowana i poprowadzona inną trasą jako linia napowietrzna (na słupach) a z drugiej strony (przyszłego pasa) tą samą trasą jako linia kablowa (w ziemi).
Hiszpanie zamkną 30 lotnisk
30 spośród 47 zarządzanych przez państwo lotnisk w Hiszpanii zostanie częściowo zamkniętych - informuje brytyjski dziennik "The Telegraph". Wiele z nich zostało wybudowanych za fundusze unijne w okresie boomu gospodarczego, a teraz niemal połowa nie obsługuje nawet 100 tys. pasażerów rocznie.
Wśród rekordowych lotnisk, o których pisze "The Telegraph", są porty w Badajoz (ostatni komercyjny lot w styczniu) i Huesce (niecałe 3 tys. pasażerów w 2011 r., ale na lotnisku jest kilka restauracji i sklepów). Na lotniskach w Sabadell i San Bonet nie odprawiono w 2011 r. ani jednego pasażera, a w Madrycie-Cuatro Vientos, wspomnianej Huesce, Albacete i Cordobie liczba podróżnych nie przekroczyła 10 tys.
Teraz zarządzająca hiszpańskimi lotniskami państwowa agencja AENA, która odpowiada także za kontrolę ruchu lotniczego, planuje zamknąć lub skrócić godziny działania dwóch trzecich lotnisk. Część z nich będzie działać tylko w godzinach lotów, a inne zostaną sprowadzone do roli lotnisk awaryjnych z minimalnym wyposażeniem.
Ruch AEN-y ma poprawić trudną sytuację finansową hiszpańskiej agencji. Według szacunków wszystkie lotniska obsługujące mniej niż pół miliona pasażerów rocznie przynoszą straty. Rzecznik agencji poinformował, że trwa analiza i każde lotnisko jest rozpatrywane indywidualnie.
AENA zarządza prawie wszystkimi hiszpańskimi lotniskami, w tym największymi hubami, ale w kraju jest też kilka portów kontrolowanych przez rząd Katalonii oraz prywatnych. Również one mają problemy. Prywatne lotnisko w Castellon, wybudowane za ok. 150 mln euro, przez ponad rok nie przyjęło ani jednego komercyjnego lotu.
Pomimo kłopotów z dochodowością lotnisk, lotnictwo krajowe jest w Hiszpanii mocno rozwinięte. Madryt jest najbardziej ruchliwym portem w Europie pod względem rejsów krajowych. Z kolei połączenie pomiędzy Madrytem a Barceloną jest najczęściej obsługiwanym rejsem w UE. W Hiszpanii na trasach krajowych lata więcej osób niż w jakimkolwiek innym kraju europejskim.
http://www.pasazer.com/in-10546-hiszpan ... otnisk.php
P.S.
Dla mnie to Lotnisko Obice to przechowalnia kolesiów i wylęgarnia niejasnych interesów, zresztą wiele jest takich spółeczek z miastem.
30 spośród 47 zarządzanych przez państwo lotnisk w Hiszpanii zostanie częściowo zamkniętych - informuje brytyjski dziennik "The Telegraph". Wiele z nich zostało wybudowanych za fundusze unijne w okresie boomu gospodarczego, a teraz niemal połowa nie obsługuje nawet 100 tys. pasażerów rocznie.
Wśród rekordowych lotnisk, o których pisze "The Telegraph", są porty w Badajoz (ostatni komercyjny lot w styczniu) i Huesce (niecałe 3 tys. pasażerów w 2011 r., ale na lotnisku jest kilka restauracji i sklepów). Na lotniskach w Sabadell i San Bonet nie odprawiono w 2011 r. ani jednego pasażera, a w Madrycie-Cuatro Vientos, wspomnianej Huesce, Albacete i Cordobie liczba podróżnych nie przekroczyła 10 tys.
Teraz zarządzająca hiszpańskimi lotniskami państwowa agencja AENA, która odpowiada także za kontrolę ruchu lotniczego, planuje zamknąć lub skrócić godziny działania dwóch trzecich lotnisk. Część z nich będzie działać tylko w godzinach lotów, a inne zostaną sprowadzone do roli lotnisk awaryjnych z minimalnym wyposażeniem.
Ruch AEN-y ma poprawić trudną sytuację finansową hiszpańskiej agencji. Według szacunków wszystkie lotniska obsługujące mniej niż pół miliona pasażerów rocznie przynoszą straty. Rzecznik agencji poinformował, że trwa analiza i każde lotnisko jest rozpatrywane indywidualnie.
AENA zarządza prawie wszystkimi hiszpańskimi lotniskami, w tym największymi hubami, ale w kraju jest też kilka portów kontrolowanych przez rząd Katalonii oraz prywatnych. Również one mają problemy. Prywatne lotnisko w Castellon, wybudowane za ok. 150 mln euro, przez ponad rok nie przyjęło ani jednego komercyjnego lotu.
Pomimo kłopotów z dochodowością lotnisk, lotnictwo krajowe jest w Hiszpanii mocno rozwinięte. Madryt jest najbardziej ruchliwym portem w Europie pod względem rejsów krajowych. Z kolei połączenie pomiędzy Madrytem a Barceloną jest najczęściej obsługiwanym rejsem w UE. W Hiszpanii na trasach krajowych lata więcej osób niż w jakimkolwiek innym kraju europejskim.
http://www.pasazer.com/in-10546-hiszpan ... otnisk.php
P.S.
Dla mnie to Lotnisko Obice to przechowalnia kolesiów i wylęgarnia niejasnych interesów, zresztą wiele jest takich spółeczek z miastem.
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Trochę off-topic, ale czytałem, że podobnie jest ze stadionami zbudowanymi na Euro w 2004 roku. Portugalii nie stać na ich utrzymanie i rozważane jest ich zamknięcie.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, o 09:51 przez andrzeej, łącznie zmieniany 1 raz.
- andrzeej
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1786
- Rejestracja: 12 maja 2009, o 12:34
- Lokalizacja: KOM
Fakt chodziło o Portugalię i rok 2004. Szczegóły: http://gospodarka.dziennik.pl/news/arty ... -euro.html