Lotnisko Kielce

Wszystko na temat nowych inwestycji w Kielcach.

Moderatorzy: sueno, Daniel, Sirek1, Nowak, Autor

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Lotnisko Kielce

Post autor: halny » 19 października 2005, o 15:37

Dzisiejsza G.W. artykół w sprawie terenów pod nowe lotnisko. Chyba najlepszy koło Rykoszyna - za darmo i bez kilku lat wykupów. Oby dalej działac w tym kierunku :!: Masłów rozsprzedac na działki i będzie kasa na nowy obiekt. Pas startowy włączyć w nowy orzebieg trasy nr. 74 na Lublin i będzie oki :lol:

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11585
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 19 października 2005, o 15:50

zdecydowanie najlepsza lokalizacja :) dobrze,ze w pore sie zorientowali,bo kazdy dzien jest na wage zlota. A kasa bedzie z unii na bank.

Awatar użytkownika
MeehoweCK
Ranga: Menadżer budowy ;)
Posty: 3317
Rejestracja: 25 września 2005, o 17:41
Lokalizacja: Warszawa / Kielce
Kontakt:

Post autor: MeehoweCK » 19 października 2005, o 16:13

Myślę, że jedynie propozycja Morawicy się nie nadaje. Zarówno Rykoszyn jak i Miedziana Góra byłyby dobre, pod warunkiem, że do lotniska będą prowadzić drogi krajowe S7 i S74. Nie ma lepszego położenia dla portu lotniczego niż przy skrzyżowaniu dróg ekspresowych. :D
Ambicja to coś co prowadzi ludzkość do postępu, a ludzi do depresji

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11585
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 19 października 2005, o 16:16

Byle konkretnie :) bo dla mnie to jeden z priorytetow :)

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

lotnisko

Post autor: halny » 19 października 2005, o 18:23

Teren przy obwodnicy S-7 komunikacyjnie jest super ale : teren pól ma około 700-800 m długości a dalej jest las który należałoby wyciąć. Z tego co wiem Lasy Państwowe staną wielkim okoniem ,nie mówiąc o licznych organizacjach ekologów. Wycięcie drzew pod planowaną drugą jezdnię obwodnicy to pasokoło 20m a lotnisko ? Nie wiadomo ile czasu to zajmie i czy wogóle warto się męczyć z tym tematem. Rykoszyn w realizacji wydaje się dużo łatwiejszy nie zapeszając :)
Ostatnio zmieniony 20 października 2005, o 20:22 przez halny, łącznie zmieniany 1 raz.

!!bart

Post autor: !!bart » 19 października 2005, o 20:23

mam pytanie gdzie jest ten rykoszyn ???

lotnisko wow niezle

Awatar użytkownika
Sz.J.
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1113
Rejestracja: 22 września 2005, o 18:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Sz.J. » 20 października 2005, o 16:05

Najlepszy byłby teren w Miedzianej Górze. Żadne miasto nie ma tak blisko lotniska. Lokalizacja na skrzyżowaniu dróg ekspresowych sprzyjałaby powstaniu centrum logistycznego.
Jednak stan własnościowy nie napawa nadzieją na wybór tego terenu.

Cieszy mnie, że wreszcie drgnęło w tym temacie!

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Post autor: halny » 20 października 2005, o 20:26

!!bart pisze:mam pytanie gdzie jest ten rykoszyn ???

lotnisko wow niezle
Za Piekoszowem !!! Piekoszów za Górkami Szukowskimi !! A ta miejscowość za Malikowem który jest za Slichowicami które są za Czarnowem...

!!bart

Post autor: !!bart » 20 października 2005, o 21:46

dzięki za wyjaśnienie teraz juz wiem dokładnie. Thanxs

Awatar użytkownika
Matt
Posty: 112
Rejestracja: 2 października 2005, o 11:28
Lokalizacja: Bilcza/Kielce
Kontakt:

Post autor: Matt » 28 października 2005, o 16:57

Plany budowy nowego lotniska pod Kielcami
Podkieleckie gminy zaproponowały już tereny, na których mogłoby powstać lotnisko. Przedstawiciele firmy Polconsult, która zajmuje się projektowaniem tego typu obiektów, obejrzą je i wskażą ten najlepszy.



- Są to tereny o powierzchni 300-350 hektarów niezabudowane, bez przeszkód naturalnych, doskonałe na lotnisko - mówi Jacek Nowak, prezes spółki Lotnisko Kielce.

To on przez ostatnie dwa miesiące szukał terenów znajdujących się poza granicami gminy Kielce, które można by wykorzystać na ten cel.

Wstępnie wybrano trzy najbardziej atrakcyjne tereny w gminach Morawica, Piekoszów i Miedziana Góra. Przeprowadzono już wstępne rozmowy z władzami samorządowymi, wszyscy są chętni do współpracy. Podkreślają, że byliby w stanie partycypować w kosztach budowy.

Według szacunków miasta budowa lotniska od podstaw ma kosztować około 300 mln złotych. Władze Kielc chcą zdobyć pieniądze na ten cel z funduszy europejskich.

Jeśli pomysł z budową lotniska od podstaw zyska aprobatę, gmina Kielce zrezygnuje z udziału w spółce Lotnisko Kielce. Wczoraj prezydent Wojciech Lubawski nie chciał komentować ani ewentualnego wystąpienia ze spółki, ani propozycji nowych lokalizacji dla lotniska.
Gdzie może być lotnisko
Na terenie gminy Piekoszów, w okolicy Rykoszyna, przy linii kolejowej Kielce-Częstochowa. Na branej pod uwagę działce o powierzchni prawie 400 hektarów znajduje się kilka gospodarstw. Zdecydowana większość należy jednak do Agencji Nieruchomości Rolnych. To duży plus, bo ANR mogłaby teren przekazać nieodpłatnie. A podczas budowy obwodnicy Piekoszów, gdyby doszła ona do skutku, można by zaprojektować odnogę prowadzącą do lotniska. Trzeba by wtedy dobudować około 2 kilometrów drogi.
Na terenie gminy Miedziana Góra. Po uwagę brana jest działka znajdująca się na granicy z gminą Kielce, blisko trasy Łódź-Kielce i obwodnicy Kraków-Warszawa. Grunt w części należy do Lasów Państwowych (20 hektarów), reszta jest własnością prywatnych właścicieli.
Na terenie gminy Morawica. Chodzi o południowe obrzeża, w pobliżu drogi nr 73. Teren w większości należy do prywatnych właścicieli.


--------------------------------------------------------------------------------

"Gazeta Wyborcza, Kielce"

halny
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1807
Rejestracja: 27 września 2005, o 20:15
Lokalizacja: Kielce

Lotnisko Rykoszyn

Post autor: halny » 30 października 2005, o 21:01

Oby jak najszybciej czas to pieniądz :!:

Gość

Post autor: Gość » 21 listopada 2005, o 12:58

macie jakieś nowe info na temat budowy portu lotniczego w okolicach Kielc?

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11585
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 21 listopada 2005, o 18:35

wiadomość została napisana przez: "wloczykij"

Obrazek
Polskie lotniska zatkane

Obrazek Robert Rewiński, Poznań 18-11-2005 , ostatnia aktualizacja 18-11-2005 20:52

Nasze porty lotnicze duszą się od nadmiaru pasażerów. Kraków, Gdańsk, Poznań muszą wydać setki milionów na budowę nowych terminali. Małe lotniska też szaleją. Rzeszów wydłuża pas startowy i zapowiada loty do USA!

Najwięcej pieniędzy potrzebuje Kraków. Promowany w Europie jako perła polskiej historii, dziś dzięki tanim liniom przeżywa prawdziwy najazd turystów (ceny biletów zaczynają się od 1 euro plus podatki i opłaty lotniskowe). - Piękne miasto, uśmiechnięci ludzie, no i tania nasza szkocka whisky - wylicza Paul Kright, który kilka dni temu wracał z Krakowa do Glasgow nowym połączeniem europejskiego potentata taniego latania Ryanaira. - Za kilka tygodni tu wrócę, tyle że z paczką przyjaciół - zapowiada.

Pięć milionów pasażerów

Krakowscy restauratorzy, hotelarze, sklepikarze zacierają ręce. Ale nie lada problem mają szefowie lotniska, bo lawina pasażerów praktycznie zatkała Balice. Wybudowany w 1999 roku terminal im. Jana Pawła II do 2004 roku świecił pustkami. Po wejściu Polski do Unii i otwarciu polskiego nieba m.in. na tanich przewoźników ledwo nadąża z obsługą kolejnych setek tysięcy podróżnych. Również Polaków, którzy tysiącami latają do pracy czy w odwiedziny do rodzin i przyjaciół. W ciągu całego ub. roku Balice odprawiły 840 tys. osób, w tym roku będzie ich blisko dwa razy więcej.

Dziś Balice obsługują 20 linii lotniczych, z czego siedem to "low costy". Oprócz Ryanaira startują i lądują tu samoloty Centralwings, easyJet, Germanwings, Sky Europe, Norwegian i Aerlingus. O ile w całym ub. roku Balice odprawiły 16 tys. pasażerów tanich linii, to w tym - już ponad pół miliona!

Kolejki osób oczekujących z bagażami na odprawę (trzeba czasem wystać niemal godzinę) blokują hol. Trudno przecisnąć się do kawiarni czy toalety na piętrze. Zaparkowanie auta przed lotniskiem graniczy z cudem. - Musimy jak najszybciej się rozbudować. Rozpoczęliśmy już przygotowania do postawienia nowego terminalu. Docelowo będzie obsługiwać 5 mln pasażerów rocznie - mówi Piotr Pietrzak, rzecznik prasowy spółki Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice. 85-procentowy udział w spółce ma Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". Pozostali udziałowcy to województwo małopolskie, gmina Kraków i gmina Zabierzów.

Rozwój tanich połączeń "zatyka" też inne polskie lotniska. W Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy, skąd lata dziś Ryanair, Wizzair, Germanwings i Norwegian, liczba pasażerów wzrosła o 40 proc., z 500 tys. w ub. roku do 700 tys. w bieżącym. To spowodowało, że szefowie lotniska zlecili ekspertom opracowanie "Koncepcji programowo-przestrzennej Portu Lotniczego Gdańsk do roku 2015". - Inwestycje są konieczne - wyjaśnia prezes Włodzimierz Machczyński. - Niebawem porty lotnicze będą konkurować między sobą, przyciągając nowych przewoźników atrakcyjnymi cenami opłat lotniskowych. A infrastruktura musi wyprzedzać obecny ruch.

W Gdańsku również chcą budować nowy terminal. Obecny przystosowany jest do obsługi 1 mln pasażerów rocznie. Docelowo terminale pasażerskie lotniska im. Lecha Wałęsy będą przystosowane do obsługi około pięciu milionów pasażerów rocznie. - Chcemy to zrobić ze środków własnych, wspierając się kredytami i współpracą z inwestorami prywatnymi - wyjaśnia Machczyński.

Na warszawskim Okęciu za pół roku zakończy się warta ok. 700 mln zł rozbudowa głównego terminalu, który będzie mógł obsłużyć 10 mln pasażerów rocznie. Ale Etiuda - terminal utworzony w ub. roku dla pasażerów tanich linii - nie będzie powiększona. W przyszłym roku jego funkcję ma przejąć lotnisko w Modlinie, gdzie Porty Lotnicze inwestują ok. 100 mln zł, m.in. w remont pasa startowego. Sama Etiuda nie zostanie od razu zamknięta, będzie przez jakiś czas obsługiwać loty czarterowe.

Terminal na Euro 2012

Na poznańskiej Ławicy lśni nowoczesny, największy po Warszawie terminal wybudowany kosztem 69 mln zł w 2001 r. W ub. roku obsłużył 380 tys. pasażerów, ale po wejściu Wizz Air i Ryanair z połączeniami do Londynu w tym roku ich liczba dojdzie do 400 tys. Prognozy na przyszły rok to już 700 tys.

Poznań jako pierwszy w Polsce zlecił niedawno badania wpływu lotniska na gospodarkę regionu. Prof. Marek Rekowski z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, który nadzorował prace, obliczył, że przy tak szybkim wzroście liczby pasażerów możliwości ich obsługi na dotychczasowym terminalu wyczerpią się w 2009 r. - Dlatego konieczna będzie budowa nowego. Powinien być piętrowy, by na jednym poziomie obsługiwał pasażerów odlatujących, na drugim przylatujących. Powinien pojawić się też nowy parking wielopoziomowy na blisko 2 tys. miejsc - uważa Krzysztof Pawłowski, prezes Ławicy.

Udział państwowych Portów Lotniczych w spółce Port Lotniczy Poznań-Ławica Sp. z o.o. wynosi blisko 64 proc. Pozostałymi udziałowcami są gmina Poznań i województwo wielkopolskie. Wyniki badań trafiły już do wszystkich udziałowców, bo to oni będą decydować o wydatkowaniu ponad stu milionów złotych na rozbudowę. Powinni się pospieszyć, bo miasto chce być jednym z miast rozgrywek mistrzostw europy w piłce nożnej w 2012 roku. Tymczasem eksperci uznali, że zbyt niska przepustowość obecnego terminalu wyklucza miasto z grona potencjalnych organizatorów.

We Wrocławiu (tu Porty Lotnicze mają 47 proc. udziałów, reszta to gmina i województwo) na początku grudnia kosztem 3 mln zł rozbudowano terminal w celu zwiększenia przepustowości pasażerów o ok. 30 proc. Tutaj ruch pasażerski zwiększył się z 360 tys. w 2004 do 470 tys. w bieżącym. - Prognozy na przyszły rok to ponad 700 tys. osób. Ryanair, Wizz Air i Centralwings planują otwarcie kolejnych połączeń do Mediolanu, Dublina, Nottingham i Dortmundu - wylicza Jarosława Sztucki, szef działu marketingu wrocławskiego lotniska. Wrocław też planuje budowę nowego terminalu. Ma on stanąć obok obecnego terminalu cargo. Szacowany koszt to kwota pomiędzy 100 a 400 mln zł wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Otwarcie zaplanowane jest najpóźniej na 2008 rok.

Mali też szaleją

Wejście tanich przewoźników wywołało rewolucję również na mało liczących się do tej pory lotniskach. Szansa na ściągnięcie Ryanaira do łódzkiego Portu Lotniczego "Lublinek" zaowocowało wielomilionowymi inwestycjami. Tu urząd miasta i urząd marszałkowski jako jedyni właściciele lotniska kosztem ponad 12 mln zł wydłużyli pas startowy do 2100 m, by umożliwiał starty i lądowania boeingów. - Mieszkańcy Łodzi, ale i warszawiacy chcą stąd latać. Dowodzą tego statystyki Ryanair, który połączenie do Nottingham uruchamia stąd nie w marcu 2006, ale już w lutym - podaje Marcin Kryska, właściciel internetowego portalu www.mojeprzeloty.pl, członek incjatywy obywatelskiej Lotnisko dla Łodzi.

Ryanair wywołał prawdziwy boom inwestycyjny w Rzeszowie. Tu Porty Lotnicze, które są wyłącznym właścicielem i zarządcą lotniska Rzeszów-Jasionka, zdecydowały się na gigantyczną rozbudowę. Do tej pory zainwestowano 65 mln zł, m.in. w modernizację terminalu pasażerskiego. W tej chwili za 50 mln zł trwa modernizacja i wydłużenie pasa startowego do 3200 m. (druga długość w kraju po lotnisku Warszawa-Okęcie), co umożliwi obsługę wszystkich największych samolotów zarówno pasażerskich, jak i cargo. Ale to nie koniec. Bo gra nie idzie tylko o pozyskanie pasażerów na obecne połączenia do Londynu i Frankfurtu Hahn. Rzeszów jako miasto wysunięte na południowy wschód jest jednym z kandydatów na polską bazę Ryanaira, skąd w przyszłości linia mogłby rozwijać ekspansję m.in. na Ukrainę, do Bułgarii czy Rumunii. Rzeszów chciałby też zachęcić LOT do uruchomienia bezpośrednich połączeń do USA! Dlatego i tu zapadła decyzja o budowie nowego terminalu. Ma powstać do 2010 roku. Szacunkowa wartość inwestycji to ok. 160 mln zł.
------------------------------------------------------------------------------------
wiadomość została napisana przez: "wloczykij"
wloczykij pisze:Niech powzyszy artykul stanie sie wstepem do dyskusji nt budowy lotniska w okolicach Kielc. Czytajac powyzszy tekst doszedłem do wniosku, ze Kielce juz przespaly swoja okazje. Aktualnie porty lotnicze w Polsce wypracowuja swoja pozycje, przyciagaja inwestorow, rozbudowuja baze - tymczasem w Kielcach zadnych konkretnych wizji, a tym bardziej przygnebbiajace sa głosy niektorych, jakoby budowa portu w Kielcach byla czysta mrzonką :-/

Jestem przeciwny rozbudowie Maslowa, a wzgledy sa wiadome - zbyt gesto osiedlony teren (pomyslcie sobie jaki boj trzebaby bylo stoczyc z lokalna ludnoscia) pozatym przeszkody orograficzne na lini W-E. Zreszta sam mimeszkałem w okolicy i wiem jak bardzo uciazliwe byly samoloty klasy rekreacyjnej, a gdzie mowa o silnikach airbusow czy boeinow :) Podoba mi sie natomiast pomysl lokalizacji lotniska w okolicy obwodnicy kielcekiej (gm miedziana gora), niestety nie wiem jak tam wyglada okolica, wiec nie bede sie wypowiadał. Bliskosc takiego szlaku jednak bylaby atutem lokalizacji.

Awatar użytkownika
Autor
Site Admin
Posty: 11585
Rejestracja: 21 września 2005, o 14:05
Lokalizacja: Bilbało!
Kontakt:

Post autor: Autor » 21 listopada 2005, o 21:12

Marszałek województwa i prezydent Kielc zadeklarowali wolę współpracy w sprawie lotniska w Masłowie oraz lokalizacji nowego lotniska, które powstanie w naszym regionie za kilkanaście lat – poinformował Franciszek Wołodźko po dzisiejszym spotkaniu z Wojciechem Lubawskim. Wprawdzie samorząd miasta Kielce wychodzi ze spółki, ale prezydent zadeklarował finansowe wsparcie w prowadzonych tam inwestycjach. Z kolei gospodarz województwa zaproponował pomoc w opracowaniu koncepcji lokalizacji lotniska komunikacyjnego.
Marszałek Franciszek Wołodźko zdementował także pojawiające się w prasie informacje o rzekomym konflikcie między obu samorządami. „Z prezydentem Wojciechem Lubawskim współpracuje mi się dobrze i wszystkie sprawy na styku „województwo – miasto” załatwiamy skutecznie” – podkreślił marszałek na konferencji prasowej.
Radio Kielce, 21-11-2005, 18:12:01

Lotnisko właściwe i operacyjne
Samorząd województwa świętokrzyskiego zmodernizuje lotnisko w Masłowie, a gmina Kielce będzie pracować nad projektem budowy nowego lotniska w innym miejscu.

Obydwa samorządy będą sobie nawzajem pomagać w realizacji tych pomysłów. Takie są ostatnie uzgodnienia między marszałkiem województwa świętokrzyskiego a prezydentem Kielc.
Miasto chce wyjść ze spółki Lotnisko Kielce ale deklaruje udział finansowy w modernizacji tego obiektu. Wg marszałka Franciszka Wołodźki nie ma żadnych spięć z prezydentem Wojciechem Lubawskim w sprawie lotniska. Skąd zatem wizja dwóch lotnisk? Obiekt w Masłowie ma złą lokalizację i ni emożna go zmienić w duży port. Jest jednak potrzebny przez najbliższe kilkanaście lat, zanim powstanie nowy – mówi marszałek Wołodźko:
„Taka fajna definicja się pojawiła – to jest lotnisko operacyjne. Bo ma swoje ograniczenia i będzie miało – możliwości rozbudowy tego lotniska są bardzo ograniczone. Wiadomo, że to nie będzie port lotniczy, który za 15-20 lat może nam być potrzebny, i trzeba przygotować taką koncepcję na przyszłość.” Na razie samorząd województwa świętokrzyskiego zaplanował wykonanie w przyszłym roku w Masłowie nowej instalacji radionawigacyjnej.
Radio Plus

eM
Ranga: Inspektor nadzoru ;)
Posty: 1103
Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
Lokalizacja: Kielce

Post autor: eM » 22 listopada 2005, o 07:31

http://www.slowo.com.pl/kielce/?id=3355

Prezydent Kielc i marszałek województwa
Wspólnie startują na różne lotniska
KIELCE. Kielce wystąpią ze spółki stworzonej wokół lotniska w Masłowie, ale wesprą ją w budowie systemu nawigacji. Samorząd województwa będzie z kolei wspierać prezydenta Kielc w poszukiwaniach terenu pod duże lotnisko pasażerskie.


Takie decyzje zapadły podczas wczorajszego spotkania marszałka województwa Franciszka Wołodźki z prezydentem Kielc Wojciechem Lubawskim. Rozmowy były następstwem powstałej kilka tygodni temu koncepcji, która zakładała budowę w okolicach Kielc dużego lotniska pasażerskiego. Na razie nie wiadomo, gdzie taki obiekt mógłby powstać. Pod uwagę brane są tereny m.in. w gminach Morawica i Piekoszów.

Prezydent Lubawski zapowiedział, że miasto opuści spółkę Lotnisko Kielce i wczoraj w rozmowie z marszałkiem tę zapowiedź potwierdził. Dodał jednak, że miasto będzie wspierało rozwój, jak to się teraz mówi "lotniska operacyjnego" w Masłowie. - Kielce pomogą w zainstalowaniu radionawigacji - poinformował marszałek Franciszek Wołodźko, podkreślając, że pomiędzy nim a prezydentem istnieje zgoda, co do powstania w Kielcach "lotniska komunikacyjnego". - Zadeklarowaliśmy współpracę - powiedział marszałek.

Przypomnijmy, że plany budowy w Kielcach portu lotniczego pojawiły się już w latach 90. Do tej pory miasto nie ma lotniska z prawdziwego zdarzenia. Miały tu lądować samoloty do 40 pasażerów. Spółka Lotnisko Kielce w ubiegłym roku odnotowała ponad 200 tys. zł strat.

ODPOWIEDZ