Gazeta Wyborcza pisze:
"W tym roku inwestycje przygotowuje też Autocentrum z ul. Zakładowej, diler Volkswagena. Volkswagen podzielił sprzedawane auta na samochody osobowe, pod nazwą Das Auto i użytkowe.
Mają je obsługiwać oddzielne salony i serwisy, które trzeba zbudować.
-Wszystko wskazuje na to, że taka inwestycja potrzebna jest w Kielcach - mówi Tomasz Smolarczyk, dyrektor marketingu Autocentrum."
Salony samochodowe, dealerzy i inwestycje motoryzacyjne
Moderatorzy: Nowak, Autor, sueno, Daniel, Sirek1
W papierowej Wyborczej jest cały artykół, może pojawi się niebawem na www.
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1103
- Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
- Lokalizacja: Kielce
Branża moto inwestuje wbrew kryzysowi
Nowi dilerzy Mercedesa i Subaru, nowy salon Skody, Forda i Volkswagena, inwestycje w Toyocie i Fiacie... Kielecka branża motoryzacyjna wbrew recesji inwestuje jak nigdy. - Szykujemy się na lepsze czasy - tłumaczą szefowie salonów samochodowych
Dawno w kieleckich salonach samochodowych nie było takiego ruchu. Sytuacja wydaje się kuriozalna, bo o kłopotach w branży słyszymy od miesięcy. Właśnie stanęła produkcja w FSO, a recesja oznacza, że klienci zaczną oszczędzać m.in. na zakupie nowego auta. Nie zraża to jednak salonów kieleckich.
Powraca do nas luksusowa marka, czyli Mercedes, którego pierwszy kielecki salon został zamknięty jeszcze w ubiegłym wieku. Uruchomi go tym razem Rita-Motors, czyli diler Peugeota z alei Solidarności, tworząc nową spółkę Rita-Motors MB. Salon i serwis Mercedesa stanie obok Peugeota - będzie obsługiwał zarówno samochody osobowe, jak i dostawcze o ładowności do 3,5 tony. Ma mieć najnowocześniejsze urządzenia naprawcze i diagnostyczne, zaprojektowane do obsługi modeli nawet z 2009 roku.
- To dobra lokalizacja, przyzwyczailiśmy klientów, że tu jesteśmy, a jedna marka dla drugiej nie jest za bardzo konkurencją. To będzie raczej uzupełnienie oferty aut dostępnych w jednym miejscu. No i wypełnimy lukę w segmencie marek premium, bo nie ma jeszcze w Kielcach ani BMW, ani Lexusa - mówi Wojciech Barański, dyrektor ds. handlowych Rita-Motors.
Jakie mercedesy będą kupować kielczanie i mieszkańcy regionu? - To dobre pytanie, na które jeszcze sami szukamy odpowiedzi. Zrobiliśmy rozeznanie, z którego wynika, że to popularna w Kielcach marka. A więc na pewno nasz serwis ucieszy tych, którzy już tymi autami jeżdżą. Jeśli chodzi o osobowe, to liczymy na nową e-klasę i na sprawdzone mercedesy klasy a i b. Z pewnością popularnością będą się cieszyć dostawcze sprintery i inne modele - dodaje Barański. Budowa salonu Mercedesa ma się zacząć latem.
To niejedyna marka z górnej półki, jaka zagości w Kielcach. Spółka Solo, diler Seata, zaczyna sprzedaż japońskich subaru, kultowej marki dla miłośników rajdów samochodowych i szaleństw w terenie. Logo Subaru w przyszłym tygodniu zawiśnie na salonie Solo w Dąbrowie, oficjalnie sprzedaż zacznie się 1 czerwca. Spółka Solo nic nowego nie buduje, ale też zainwestowała - właśnie uruchamia dwa nowe stanowiska serwisowe i nową ścieżkę diagnostyczną.
Inwestuje też Pol-Mot Auto, diler Skody, który kończy budowę nowego serwisu i salonu obok Opla przy ul. Krakowskiej. Przeniesie się tam ze Zgórska.
Spółka Toyota Romanowski z ul. Radomskiej będzie powiększać swoją siedzibę. - Planujemy rozbudowę naszego salonu i serwisu w związku z planami Toyoty wprowadzenia nowych modeli. Chcemy rozpocząć inwestycję jak najwcześniej - mówi Romuald Niziołek, kierownik działu handlowego Toyota Romanowski w Kielcach.
W tym roku inwestycje przygotowuje też Autocentrum z ul. Zakładowej, diler Volkswagena. Volkswagen podzielił sprzedawane auta na samochody osobowe, pod nazwą Das Auto, i użytkowe. Mają je obsługiwać oddzielne salony i serwisy, które trzeba zbudować. - Wszystko wskazuje na to, że taka inwestycja potrzebna jest w Kielcach - mówi Tomasz Smolarczyk, dyrektor marketingu Autocentrum.
Na przełomie lata i jesieni chce wbić łopatę pod budowę nowego salonu i serwisu Auto-Skar, diler Forda. Stanie on przy ul. Radomskiej, obok Toyoty. - Jesteśmy na etapie załatwiania pozwolenia na budowę. Zbudujemy salon sprzedaży i serwis, magazyn części zamiennych, a być może zakład naprawy nadwozi - mówi Marcin Miazga, dyrektor ds. handlowych Auto-Skar.
Co ciekawe, nikogo w branży nie dziwi taka aktywność kieleckich salonów motoryzacyjnych. - Coś się musiało ruszyć, bo od dawna nic nowego nie budowano. A kiedy te inwestycje były planowane, nie było śladu kryzysu. Zmiany wymuszają importerzy, bo zmieniają się standardy obsługi klienta. I to dobrze, że wymuszają - zauważa Mirosław Martyniszyn, dyrektor PZMot-u Kielce, diler Fiata, który niecały rok temu otwarł wyremontowaną siedzibę.
Co prawda z powodu kryzysu można inwestycje wstrzymać, ale nikt o tym nie myśli. - To dobry czas na inwestowanie, jeżeli chce się prowadzić biznes długofalowo. Cykliczność na rynku to normalna rzecz, po latach chudszych przyjdą lepsze, a my już będziemy przygotowani - argumentuje Miazga z Forda.
Wtóruje mu Barański z Peugeota: - To jest najlepszy moment na inwestowanie. Tańsze są materiały budowlane, siła robocza, a jak spowolnienie się skończy, będziemy mieli gotowy salon i serwis. Lepiej teraz zacząć, niż czekać - Zgadzam się, że mamy kryzys, ale po każdym dołku są lata lepsze. A wtedy będziemy zwarci i gotowi - dodaje Mariusz Chrzanowski, kierownik sprzedaży Pol-Mot Auto w Kielcach. Bo wszyscy liczą, że to właśnie oni wyjdą z motoryzacyjnego dołka wzmocnieni. - Są firmy, które w kryzysie wygrywają, są takie, które przegrywają - komentuje Niziołek z Toyoty. Oczywiście jest pewien, że wśród tych pierwszych będzie jego firma.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ysowi.html
Nowi dilerzy Mercedesa i Subaru, nowy salon Skody, Forda i Volkswagena, inwestycje w Toyocie i Fiacie... Kielecka branża motoryzacyjna wbrew recesji inwestuje jak nigdy. - Szykujemy się na lepsze czasy - tłumaczą szefowie salonów samochodowych
Dawno w kieleckich salonach samochodowych nie było takiego ruchu. Sytuacja wydaje się kuriozalna, bo o kłopotach w branży słyszymy od miesięcy. Właśnie stanęła produkcja w FSO, a recesja oznacza, że klienci zaczną oszczędzać m.in. na zakupie nowego auta. Nie zraża to jednak salonów kieleckich.
Powraca do nas luksusowa marka, czyli Mercedes, którego pierwszy kielecki salon został zamknięty jeszcze w ubiegłym wieku. Uruchomi go tym razem Rita-Motors, czyli diler Peugeota z alei Solidarności, tworząc nową spółkę Rita-Motors MB. Salon i serwis Mercedesa stanie obok Peugeota - będzie obsługiwał zarówno samochody osobowe, jak i dostawcze o ładowności do 3,5 tony. Ma mieć najnowocześniejsze urządzenia naprawcze i diagnostyczne, zaprojektowane do obsługi modeli nawet z 2009 roku.
- To dobra lokalizacja, przyzwyczailiśmy klientów, że tu jesteśmy, a jedna marka dla drugiej nie jest za bardzo konkurencją. To będzie raczej uzupełnienie oferty aut dostępnych w jednym miejscu. No i wypełnimy lukę w segmencie marek premium, bo nie ma jeszcze w Kielcach ani BMW, ani Lexusa - mówi Wojciech Barański, dyrektor ds. handlowych Rita-Motors.
Jakie mercedesy będą kupować kielczanie i mieszkańcy regionu? - To dobre pytanie, na które jeszcze sami szukamy odpowiedzi. Zrobiliśmy rozeznanie, z którego wynika, że to popularna w Kielcach marka. A więc na pewno nasz serwis ucieszy tych, którzy już tymi autami jeżdżą. Jeśli chodzi o osobowe, to liczymy na nową e-klasę i na sprawdzone mercedesy klasy a i b. Z pewnością popularnością będą się cieszyć dostawcze sprintery i inne modele - dodaje Barański. Budowa salonu Mercedesa ma się zacząć latem.
To niejedyna marka z górnej półki, jaka zagości w Kielcach. Spółka Solo, diler Seata, zaczyna sprzedaż japońskich subaru, kultowej marki dla miłośników rajdów samochodowych i szaleństw w terenie. Logo Subaru w przyszłym tygodniu zawiśnie na salonie Solo w Dąbrowie, oficjalnie sprzedaż zacznie się 1 czerwca. Spółka Solo nic nowego nie buduje, ale też zainwestowała - właśnie uruchamia dwa nowe stanowiska serwisowe i nową ścieżkę diagnostyczną.
Inwestuje też Pol-Mot Auto, diler Skody, który kończy budowę nowego serwisu i salonu obok Opla przy ul. Krakowskiej. Przeniesie się tam ze Zgórska.
Spółka Toyota Romanowski z ul. Radomskiej będzie powiększać swoją siedzibę. - Planujemy rozbudowę naszego salonu i serwisu w związku z planami Toyoty wprowadzenia nowych modeli. Chcemy rozpocząć inwestycję jak najwcześniej - mówi Romuald Niziołek, kierownik działu handlowego Toyota Romanowski w Kielcach.
W tym roku inwestycje przygotowuje też Autocentrum z ul. Zakładowej, diler Volkswagena. Volkswagen podzielił sprzedawane auta na samochody osobowe, pod nazwą Das Auto, i użytkowe. Mają je obsługiwać oddzielne salony i serwisy, które trzeba zbudować. - Wszystko wskazuje na to, że taka inwestycja potrzebna jest w Kielcach - mówi Tomasz Smolarczyk, dyrektor marketingu Autocentrum.
Na przełomie lata i jesieni chce wbić łopatę pod budowę nowego salonu i serwisu Auto-Skar, diler Forda. Stanie on przy ul. Radomskiej, obok Toyoty. - Jesteśmy na etapie załatwiania pozwolenia na budowę. Zbudujemy salon sprzedaży i serwis, magazyn części zamiennych, a być może zakład naprawy nadwozi - mówi Marcin Miazga, dyrektor ds. handlowych Auto-Skar.
Co ciekawe, nikogo w branży nie dziwi taka aktywność kieleckich salonów motoryzacyjnych. - Coś się musiało ruszyć, bo od dawna nic nowego nie budowano. A kiedy te inwestycje były planowane, nie było śladu kryzysu. Zmiany wymuszają importerzy, bo zmieniają się standardy obsługi klienta. I to dobrze, że wymuszają - zauważa Mirosław Martyniszyn, dyrektor PZMot-u Kielce, diler Fiata, który niecały rok temu otwarł wyremontowaną siedzibę.
Co prawda z powodu kryzysu można inwestycje wstrzymać, ale nikt o tym nie myśli. - To dobry czas na inwestowanie, jeżeli chce się prowadzić biznes długofalowo. Cykliczność na rynku to normalna rzecz, po latach chudszych przyjdą lepsze, a my już będziemy przygotowani - argumentuje Miazga z Forda.
Wtóruje mu Barański z Peugeota: - To jest najlepszy moment na inwestowanie. Tańsze są materiały budowlane, siła robocza, a jak spowolnienie się skończy, będziemy mieli gotowy salon i serwis. Lepiej teraz zacząć, niż czekać - Zgadzam się, że mamy kryzys, ale po każdym dołku są lata lepsze. A wtedy będziemy zwarci i gotowi - dodaje Mariusz Chrzanowski, kierownik sprzedaży Pol-Mot Auto w Kielcach. Bo wszyscy liczą, że to właśnie oni wyjdą z motoryzacyjnego dołka wzmocnieni. - Są firmy, które w kryzysie wygrywają, są takie, które przegrywają - komentuje Niziołek z Toyoty. Oczywiście jest pewien, że wśród tych pierwszych będzie jego firma.
Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... ysowi.html
- AR
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 5704
- Rejestracja: 15 listopada 2005, o 19:01
- Lokalizacja: QKI
- Kontakt:
Jeśli od wrześania ma byc MB to ciekawe w jakim zakresie przeprowadzone zostaną prace adaptacyjno-remontowe budynku po Tandemie.
Czy ograniczą się tylko do zmiany oznakowania zewnętrznego czy jakiś remont się odbędzie...
Przydałoby się odnowienie salonu tym bardziej że marka niebylejaka
Rita Motors straci byc może lub zrezygnuje ze sprzedaży SsangYonga (o ile już tego nie zrobiła )
Kłopoty tej marki ze sprzedażą swoich aut na Świecie doprowadzą byc może do upadku i likwidacji koreańskiego koncernu.
Czy ograniczą się tylko do zmiany oznakowania zewnętrznego czy jakiś remont się odbędzie...
Przydałoby się odnowienie salonu tym bardziej że marka niebylejaka
Rita Motors straci byc może lub zrezygnuje ze sprzedaży SsangYonga (o ile już tego nie zrobiła )
Kłopoty tej marki ze sprzedażą swoich aut na Świecie doprowadzą byc może do upadku i likwidacji koreańskiego koncernu.
Wszystkim się podoba, a tobie się nie podoba
-
- Ranga: Inspektor nadzoru ;)
- Posty: 1103
- Rejestracja: 2 października 2005, o 19:14
- Lokalizacja: Kielce
http://www.mercedes-benz.rita.pl/
Jest już strona, tak na marginesie, nie pisze się CW tylko CV.
Jest już strona, tak na marginesie, nie pisze się CW tylko CV.
Tutaj wzmianka na temat Ssangyonga.
http://moto.onet.pl/4994791,32,4,filmy.html?node=32
http://moto.onet.pl/4994791,32,4,filmy.html?node=32
- michal_ck
- Ranga: Dyrektor budowy ;)
- Posty: 2682
- Rejestracja: 18 stycznia 2007, o 00:20
- Lokalizacja: Kielce-Dąbrowa
Na moje oko to budynek kupił/wynajął dotychczasowy najemca części budynku- STACJA KONTROLI POJAZDÓW. Niestety, i to marnego kalibru. Wystawili obciachowy szyld na środku trawnika. Mam nadzieję, że zniknie stamtąd. W budynku trwa remont.darek pisze:A ciekawe co będzie w dawnym salonie po Oplu na Warszawskiej
1. Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej SKI
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II
2. Koordynator ds. zieleni miejskiej
3. Koordynator ds. zagospodarowania os. Dąbrowa II